اشتباهات رایج و بزرگ در لاک زدن ناخن ها

اشتباهات رایج و بزرگ در لاک زدن ناخن ها

 گرفتن دوش آب گرم 

هیچ وقت فورا پس از لاک زدن دوش نگیرید. به لاک ناخن خود وقت دهید تا کامل جا بگیرد. بدتر از آن این می تواند باشد که آن را در معرض گرما و بخار آب داغ قرار دهید. بهتر است بعد از هر بار لاک زدن به ناخن ها تا یک ساعت منتظر بمانید تا خشک شود و سپس اگر می خواهید استحمام کنید. 

 رفتن به رختخواب 

اگرچه ممکن است به نظر برسد که لاک ناخن پس از 20 تا 30 دقیقه خشک می شود، ولی در واقع خشک شدن لاک ناخن 24 ساعت کامل طول می کشد. یکی از راه هایی که وجود دارد تا لاک ناخن را سریعتر خشک کنید این است که یک دقیقه بعد از لاک زدن ناخن ها را زیر آب یخ بگیرید تا لاک ناخن شما سریعتر خشک شود. این کار را برای سه دقیقه انجام دهید. مراقب باشد که آب را مستقیم بر روی لاک نگیرید چرا که باعث لک افتادن روی لاک می شود. 

 لاک نزدن قسمت انتهایی ناخن

لاک نزدن قسمت بالایی ناخن نه تنها از درخشندگی مانیکور می کاهد  بلکه طول عمر مانیکور را نیز کاهش می دهد. شما همچنین می توانید یک لایه ی اضافی لاک به قسمت انتهایی ناخن اضافه کنید تا طول عمر لاک ناخنتان را بالا ببرید. 

لاک نزدن قسمت ابتدایی ناخن

لاک زدن قسمت ابتدایی ناخن باعث صافی سطح ناخن و پرداخت بهتر لاک تا انتها می شود. همچنین چسبندگی لاک را روی ناخن بهتر انجام می دهد و از دانه دانه شدن لاک روی ناخن جلوگیری می کند. این کار زمان زیادی می برد ولی ارزششو دارد. 

 ایجاد لایه ی ضخیم لاک روی ناخن

بعضی مواقع برای روشن تر کردن رنگ لاک روی ناخن، ما چند بار عمل لاک زدن را انجام می دهیم اما در این مواقع صبر کردن یک عامل کلیدی است. وقتی که ما لایه ی ضخیمی از لاک را ایجام می کنیم، زمان بیشتری نیاز است تا این لاک خشک شود و لک نشود. شما می توانید یک لایه ی نازک لاک بزنید و دو دقیقه صبر کنید تا خشک شود. همچنین اگر لاک ضخیم بزنید، ممکن است لاک به قسمت اتصال پوست و ناخن نفوذ کند که برای تمیز کردن آن وقت زیادی باید صرف کنید. 

 لاک زدن با یکبار کشیدن برس لاک

اگر قرار باشد یک تکنیک از سالن های زیبایی و مانیکوریست های حرفه ای یاد بگیرید، آن اینست که آن ها برس لاک را سه تا چهار بار روی ناخن می کشند. یکبار کشیدن لاک باعث می شود که گوشه های ناخن لاک نخورده باقی بماند و طوری به نظر برسد که انگار ناخن هایتان را لاک نزده اید. همچنین رنگ لاکتان خیلی زود از بین می رود. برای لاک زدن ابتدا از قسمت ابتدایی ناخن که سفید رنگ است شروع کنید و آرام به سمت راست بکشید سپس به عقب برگردید و این بار به سمت چپ بکشید و دوباره به قسمت ابتدایی برگردید و به سمت وسط بکشید. اگر باز هم قسمت هایی لاک نخورده باقی مانده اند کل ناخن را دوباره لاک بزنید. 

 لاک زدن با ناخن چرب

 وقتی ناخن هایتان روغنی یا چرب است از لاک ردن خودداری کنید چرا که لاک روی سطح چرب و روغنی نمی چسبد و به راحتی کنده می شود. پس ابتدا سطح ناخن را با محلول های پاک کننده چربی، پاک کنید و سپس ناخن های خود را لاک بزنید.

استفاده از لاک قدیمی

هیچ چیزی ناراحت کننده تر از دور انداختن یک لاک مورد علاقه قدیمی نیست. همچنانکه لاک قدیمی می شود، حلال های لاک بخار می شوند و این باعث می شود تا لاک رشته رشته شود و به خوبی نچسبد در نتیجه حالت مناسبی برای استفاده دوباره نداشته باشد. بنابراین هر سال یکبار لاک ناخن خود را عوض کنید.  

لاک نزدن کل ناحیه ابتدایی ناخن

اگر شما هنگام لاک زدن حوصله به خرج ندهید، مانیکور شما به خاطر لاک زدن پوست کنار ناخن شما یا کامل لاک نزدن سطح ناخن شلخته خواهد شود. شما تنها نیاز دارید تا به اندازه یک تار مو فاصله ی بین ناخن و پوست خود را لاک نزده رها کنید. برای انجام این کار، برس لاک را در نزدیک فاصله ی کنار پوست و ناخن قرار داده و به آرامی به سمت سطح ناخن بکشید و این عمل را تکرار کنید. 

استفاده از پاک کننده آستون

پاک کننده های ناخنی که آستون دارند آب ناخن و پوست کنار آن را از بین می برند و استفاده مکرر از آستون موجب خشک شدن ناخن و ایجاد لکه های سفید روی آن می شود. پاک کننده های بدون آستون برای از بین بردن لاک ناخن بسیار مناسب تر و توصیه شده تر هستند. 

 

به دلیل بروز رسانی پست ها از مطالب جدید درصفحه اصلی سایت دیدن کنید()


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها

هندوانه قاچ کن عینک آفتابی مردانه هاست لینوکس خرید هاست لینوکس گن لاغری مردانه دلمه پیچ فروشگاه میهن استور (ارزان + کیفیت) دانشجویان دانشگاه فرهنگیان دانلود آهنگ جدید - دانلود انواع آهنگ و موزیک ویدئو جدید ایرانی و خارجی: musicgir.ir تغذیه و رژیم درمانی - رژیم لاغری رژیم چاقی رژیم غذایی تبادل لینک

رسانه تو